Mail ons

7

Beroemde logo’s met een verborgen boodschap

Een logo is een belangrijk onderdeel van een bedrijf. Bedrijven steken veel geld en tijd in het creëren van het perfecte logo. Het moet niet alleen opvallen, maar het moet ook iets vertellen over de identiteit. Een leuke en creatieve manier om dat te doen is het verwerken van een verborgen boodschap. Eenmaal opgemerkt is zo’n verborgen boodschap van toegevoegde waarde voor zo’n bedrijf. Hieronder bespreken we aantal bekende logo’s met zo’n verborgen boodschap. Misschien ontdek je onverwachte dingen in logo’s die je al vaak voorbij hebt zien komen. Zie jij de boodschap voordat je de tekst leest?

1. FedEx:

Het logo van FedEx is misschien wel het bekende logo met een verborgen betekenis. Het bestaat niet alleen uit twee verschillende kleuren, maar er is ook een pijl in verborgen. Deze pijl wordt gevormd door de wit ruimte tussen de oranje letters E en X. Deze pijl symboliseert de richting van de koers die FedEx vaart: vooruit!

fed ex Beroemde logo’s met een verborgen boodschap blog boozd

2. Adidas:

Als je mensen vraagt naar het logo van Adidas, dan zullen zij ongetwijfeld wijzen naar de drie zwarte strepen. Maar heb je je ooit afgevraagd wat de drie strepen betekenen? De afbeelding geeft al een tipje van de sluier. De drie strepen vertegenwoordigen namelijk een berg. En die berg geeft op zijn beurt de uitdagingen die sporters moeten overwinnen. Je begint onderaan de berg en bereikt de top met Adidas.

adidas Beroemde logo’s met een verborgen boodschap blog boozd

3. Amazon:

Het logo van Amazon is niet alleen een verwijzing naar de website, maar symboliseert ook een aantal verborgen boodschappen. Het eerste dat je waarschijnlijk op valt is de pijl die lijkt op een glimlach, wat betekent dat Amazon er is om zijn klanten tevreden te stellen. Maar deze pijl geeft ook aan dat Amazon letterlijk van A tot Z artikelen verkoopt, met een glimlach uiteraard.

amazon Professionele websites door team boozd
Conversiegerichte professionele website laten maken

4. Unilever:

Zijn er dan geen Nederlandse bedrijven met een logo met een verborgen boodschap? Jawel, Unilever is zo’n bedrijf. Het is duidelijk dat de grote blauwe 'U' staat voor Unilever. Maar kijk wat dichterbij en je zult zien dat er nog veel meer is. Unilever produceert van alles: eten, drinken, cosmetische producten. Daarom hebben zij allerlei verschillende producten verwerkt in hun logo dat tevens de letter U voorstelt.

5. Tour de France:

Het logo van de Tour de France bevat twee verborgen elementen. Is het je ooit opgevallen dat er een fiets – inclusief wielrenner – in het logo verborgen zit? De wielrenner wordt gevormd door de letter R. Nu zie je waarschijnlijk ook direct de fiets, die bestaat uit de letter O en een geel rondje. Dat gele rondje symboliseert de trui voor de winnaar van het wielerevenement.

Beroemde logo’s met een verborgen boodschap blog boozd

6. Toblerone:

Het Zwitserse chocolade merk zit verpakt in een kenmerkende driehoekige verpakking. In het logo wordt een berg afgebeeld. Dat is de Matterhorn, één van de hoogste bergen van Europa. Maar er is nog iets te zien. In de berg staat een dansende beer. Waarom? Toblerone is bedacht in Bern en het symbool van die Zwitserse stad is een beer.

toblerone Beroemde logo’s met een verborgen boodschap blog boozd

7. Toyota:

Het logo van automerk Toyota bestaat uit 3 ovalen. Als we Toyota moeten geloven staan de binnenste twee ellipsen voor de verbinding tussen merk en klant. De buitenste ovaal verbeeld dat het bedrijf wereldwijd actief is. Als je goed kijkt, dan zie je dat de ovalen samen ook de letter “T” van Toyota vormen. Volgens sommigen zitten zelfs alle letters van het merk verborgen in het logo.

toyota Beroemde logo’s met een verborgen boodschap blog boozd

(Gastblog JM Promotions)