Mail ons

10 conversie killers

Lees verder

10 conversie killers blog

Blijf alert!

Klanten haken op de meest onverwachte momenten af. Soms zelfs in het zicht van de finish, met een goedgevulde winkelmand. Het verbeteren van je conversie begint dus met het weghalen van deze conversie killers.


01

Laadsnelheid te langzaam

3, 4, 5 seconden voordat een pagina getoond wordt. Geïrriteerder kun je een bezoeker niet krijgen! We willen nu eenmaal alles snel, snel, snel tot ons nemen. Zorg dus voor een supersnelle website. Bijkomend voordeel: met een snelle website kom je hoger in de zoekmachine-ranking!

02

Niet mobiel-vriendelijk

Een absolute afhaker als je website anno 2019 niet mobiel vriendelijk is. Een mobiele vriendelijke website verhoogt niet alleen je gebruikersvriendelijkheid, maar ook je positie op Google.

03

Lange teksten

Lappen tekst op je website? Liever niet. Mensen lezen online veel vluchtiger. En haken dus snel af bij te veel tekst. Maak je pagina overzichtelijk met kopjes en titels. En gebruik bulletpoints voor argumenten.

04

Niet alleen tekst

Gebruik niet alleen tekst, maar richt je site ook in met beeld. Met beeld creëer je een sfeer en een gevoel waarin de doelgroep zich herkent.

05

Visueel onaantrekkelijk

Zelf een website gemaakt, terwijl het eigenlijk niet helemaal je ding is? Of gaat het design van je website al iets te lang mee? Zorg voor een webdesign wat past bij jouw merk en wat betrouwbaar overkomt bij jouw potentiele klanten.

06

Te bescheiden

Wees niet te bescheiden. Veel bezoekers hechten er waarde aan te weten wie er achter jouw organisatie zit. Als deze informatie te summier is, kan dit al snel een reden zijn om af te haken.

07

Informatie niet actueel

Niks vervelender dan dat de informatie niet actueel of niet duidelijk is. Of nog erger, later moeten zeggen tegen een potentiele klant dat je ze verkeerd geïnformeerd hebt over de prijzen. Zorg dat je altijd actueel bent!

08

Vraag niet te veel

Niemand zit te wachten op het invullen van ellenlange aanmeldformulieren. Welke informatie heb jij echt nodig van een klant? Keep it simple!

09

Geen call-to-action

Zonder call-to-action kan je klant ook niks doen. Zorg ervoor dat het direct duidelijk is voor de klant wat de bedoeling is van een pagina. 

10

Té veel van alles

Het woordje te is in deze top 10 al een aantal keer voorbijgekomen. Je kunt je website met van alles en nog wat inrichten. Maar je kunt ook doorslaan. Kijk uit met het gebruik van té veel banners, tekst, pop-ups en automatische berichten. Té is nooit goed!

Dit artikel is onderdeel van een blog serie van 5 artikelen over conversie optimalisatie. Hieronder zie je de andere 4 artikelen.


Monster blog

Alles over conversie-optimalisatie; van de basics tot 10 killers

Een conversiepercentage van 1% tot 5% op je website. Klinkt niet heel hoog, toch? Want dit betekent dat 95% tot 99% van de bezoekers niet converteert.

Terwijl je er misschien heel wat budget in gestoken hebt om die bezoekers op je website te krijgen. Aargh! Hoe zonde is dat? Dat vinden wij dus ook. Daarom vertellen we je in deze blogserie meer over conversie-optimalisatie en hoe je je conversie een boozd kunt geven! Dit is artikel 5. Hieronder vind je de 4 andere delen!


blog-thumb-conversie-optimalisatie-hoe-doe-je-dat.png

Oké, terug naar conversie-optimalisatie. Waar moet je beginnen en hoe moet je dit doen?

blog-thumb-effecten-van-conversie-optimalisatie.png

Conversie-optimalisatie heeft trouwens, naast de hogere conversie, nog een aantal effecten.

in-5-stappen-naar-de-ideale-klantenreis-tn.jpg

Hoe krijg je nu jouw conversie percentage omhoog?

blog-thumb-info-conversie-optimalisatie.png

Conversie-optimalisatie gaat om het verhogen van het aantal conversies in verhouding tot het aantal bezoekers.