boozd your online journey

De belangrijkste factoren van een online aankoop

De meeste consumenten verlaten een online webwinkel alsnog na het vullen van het welbekende online winkelmandje. Maar waar ligt dit eigenlijk aan? In de Emerce kwam boozd een artikel tegen over de 10 belangrijkste factoren welke een succesvolle aankoop kunnen beïnvloeden. 

In Europa zijn de meeste personen welke online winkelen bereid om ongeveer vier dagen op een pakketje te wachten. Zijn er onduidelijkheden over de aflevertijd of duurt de wachttijd langer dan tien dagen, dan haakt maar liefst 56 procent van de online shoppers af.

Voor een succesvolle aankoop zijn drie belangrijkste factoren naar voren gekomen:

  • Gratis verzenden
  • Verschillende betaalmogelijkheden
  • Duidelijkheid over verzendtijd- en kosten

Natuurlijk zijn er nog velen anderen factoren welke voor een succesvolle online aankoop van invloed kunnen zijn. Zo vindt boozd het belangrijk dat er keuze is in de afleverlocatie. Heb jij ook een persoonlijke voorkeur voor één of meerdere factoren? Laat het ons in een reactie weten!

Jouw eigen non-stop marketing team, let's go!


Ontdek de mogelijkheden