boozd your online journey

De kracht van klantenreviews

Vergelijken, vergelijken, vergelijken. Het reusachtige on- en offline aanbod zorgt voor een nieuwe manier van consumeren. Klanten hebben behoefte aan de mening van anderen over een product of dienst. Als eigenaar van een webshop kun je goed inspelen op deze behoefte door middel van conversie verhogende klantenreviews.

de score van Woononline bij KiyOh

Klantenreviews zijn te onderscheiden in twee soorten beoordelingen: een review over een product en/of dienst óf een review over de webshop. De webshop beoordeling betreft de gehele webshop; van service en gebruiksvriendelijkheid tot verzending. Er zijn diverse organisaties die gespecialiseerd zijn in klantenreviews, zoals KiyOh, eKomi, The Feedback Company, Trustpilot, Trusted shops en tegenwoordig ook Google. Wij raden je aan om gebruik te maken van een externe onafhankelijke organisatie om de beoordeling van jouw klanten in kaart te brengen. Op die manier vergroot je het vertrouwen van jouw website of webshop. Maak je al gebruik van Google Adwords en/of Google Shopping? Dan is het extra verstandig om met klantenreviews aan de slag te gaan. Bij voldoende reviews kun je namelijk de beoordelingen terugzien in jouw advertenties.

Maak je al gebruik van klantenreviews? En wil je meer beoordelingen ontvangen? Met deze vijf tips geef je jouw klantenreviews een boozd.

Tip 1: Een NEE heb je, een JA kun je krijgen

Vraag actief om een review. Dat kan zowel online, via een e-mailbericht of notificatie, als offline, via de kassabon. Op deze manier maak je een review persoonlijk en voelt de klant zich betrokken bij jouw bedrijf. Daarnaast kun je jouw klanten ook telefonisch benaderen. Dit is een meer tijdrovende methode, maar wij verzekeren je: de klant zal jou van gedetailleerde feedback voorzien.

' Wij raden je aan om gebruik te maken van een externe onafhankelijke organisatie om de beoordeling van jouw klanten in kaart te brengen.'

Tip 2: Less is more

Houd de 'enquete' klein. Dit maakt de kans groter dat klanten de tijd nemen om een review achter te laten.

Tip 3: Trakteer

What's in it for me? Een review schrijven kost tijd. Daarom is het belangrijk om een klantenreview aantrekkelijk te maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen met een beloning, zoals een kortingscode of winactie.

Tip 4: Zorg voor zichtbaarheid

Laat je klantenreviews zien op je webshop of website. Dit stimuleert klanten om ook een beoordeling achter te laten. In veel gevallen kunnen klantenreviews geïntegreerd worden als content op je webshop of website, op die manier kunnen zoekmachines, zoals Google, de reviews inlezen en zichtbaar maken bij de organische zoekresultaten.

Tip 5: Ontwikkel en verbeter

Ook minder positieve of zelfs negatieve reviews zijn waardevol. Deze versterken de betrouwbaarheid van de webshop of website; alles kan immers niet altijd goed gaan. Ook is het belangrijk om actief te reageren op de tips, suggesties en klachten van klanten. Dit zorgt voor productontwikkeling en verbetering van de webshop of website.

Vergroot jouw kansen!

Met deze 5 tips vergroot je de kans op meer klantenreviews. Dat is belangrijk, want een groot aantal reviews zorgt voor meer conversie. Scoor je een 9 met 3 reviews? Dan zal dat weinig succes opleveren. Maar scoor je een 9 met 100 reviews? Dan is de klant meteen overtuigd van jouw expertise.

Vergelijk van aanbieders

Wij vergelijken 4 van de meest bekende aanbieders op het gebied van klantenreviews. Wil jij weten welke aanbieder het meest geschikt is voor jouw website of webshop? Lees dan ook die blogpost.

Jouw eigen non-stop marketing team, let's go!


Ontdek de mogelijkheden