Een gids voor je merk

De styleguide: alle regels op een rij

Als we het hebben over tot in de puntjes uitwerken, dan bedoelen we ook dat echt geen detail ongemoeid blijft. Niet in het ontwerp van logo en huisstijl en niet in het bewaken van de branding. Daarom is de styleguide een standaard onderdeel van het brandingsproces van boozd.

Huh, styleguide? Jep. Dat is een gids met regels en richtlijnen omtrent jouw merk. Zo weet iedereen die met jouw identiteit aan de slag gaat aan welke spelregels hij moet voldoen. De styleguide vertelt je alles over:

Wie er gebruik maken van een styleguide? Dat zijn onder andere (web)designers, tekstschrijvers en (online) marketeers. Partijen die zich bezighouden met jouw website, brochures, de bedrijfsvideo en alle andere vormen van reclame en promotie. Eigenlijk iedereen die zich bemoeit met het uitdragen van jouw merk dus.

design

Drie strepen voor

Is zo’n styleguide ook nuttig voor mijn bedrijf? Absoluut! En natuurlijk gaan we graag voor je aan de slag. Maar dan wel het liefst from scratch, want het logo is de basis. Hierin liggen jouw bedrijfsidentiteit en jouw verhaal. En dat verhaal, dat is voor ons het uitgangspunt. 

Werken aan jouw branding is een investering die zichzelf terugbetaalt. Zorg voor een stevig fundament, dan gaat men je straks zelfs herkennen aan de details van je branding. Want ook jij hebt recht op het effect van de drie strepen van Adidas. We helpen je graag!

‘Ook jij hebt recht op het effect van de drie strepen van Adidas.’

Even resumé..

Met een goede branding zet je jouw bedrijf op de kaart. Zorg dus voor een branding waar niemand omheen kan. Hoe? Door richtlijnen en regels na te leven. In elke uiting. De styleguide biedt houvast. boozd ook.