Mail ons

Effecten van conversie-optimalisatie

Lees verder

effecten van conversie optimalisatie blog boozd

Conversie-optimalisatie heeft trouwens, naast de hogere conversie, nog een aantal effecten.


1

Je leert je doelgroep kennen

Met conversie-optimalisatie leer je snel meer over je doelgroep. Je kunt namelijk experimenten uitvoeren bij bezoekers die nog in het begin van je website zitten tot bezoekers die al zich al diep in de funnel van je website bevinden. In allerlei stadia kun je hypotheses testen en kijken welke aanslaan en welke niet. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je doelgroep makkelijker converteert als je goed uitlegt hoe de verwachte leverdatum tot stand komt. Dan zullen bezoekers je beter begrijpen en dus sneller converteren.

2

Aanpassingen op je website zijn blijvend, maar niet voor altijd

Stel je hebt even wat minder budget en je hebt je website onlangs geoptimaliseerd. Dan kun je daar voorlopig van profiteren. Dat betekent overigens niet dat je lang stil kan staan. Mensen zijn continu in beweging en de markt verandert snel. Blijf je bezoekers volgen en bedien ze op hun wenken zodat het voor hen een logische stap is en blijft om een bestelling te doen of een aanvraag te plaatsen. Zo blijf je anderen altijd een stapje voor.

3

Je kunt met relatief lage kosten een grote impact maken

Wil je eenvoudig beginnen met conversie-optimalisatie? Start dan met het definiëren van je belangrijkste landingspagina’s. Met een aantal sterke hypotheses kun je in ieder geval een start maken met de A/B testen en zomaar al een aantal quick wins doorvoeren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de top 10 conversie-killers verderop in deze blog.

4

Gebruik je A/B-test learnings ook voor andere communicatiemiddelen

Je hoeft het wiel niet altijd opnieuw uit te vinden. De learnings die je uit conversie-optimalisatie haalt, kun je natuurlijk ook gebruiken om hypotheses op te stellen voor je advertenties en e-mailcampagnes.  Als blijkt dat bijvoorbeeld het aanspreken van je doelgroep op de website met ‘jij’ en ‘jouw’ beter werkt dan ‘u’ en ‘uw’, dan kun je dat vervolgens ook toepassen in advertenties.


Monster blog

Alles over conversie-optimalisatie; van de basics tot 10 killers

Een conversiepercentage van 1% tot 5% op je website. Klinkt niet heel hoog, toch? Want dit betekent dat 95% tot 99% van de bezoekers niet converteert.

Terwijl je er misschien heel wat budget in gestoken hebt om die bezoekers op je website te krijgen. Aargh! Hoe zonde is dat? Dat vinden wij dus ook. Daarom vertellen we je in deze blogserie meer over conversie-optimalisatie en hoe je je conversie een boozd kunt geven! Dit is artikel 4. Hieronder vind je de 4 andere delen!


blog-thumb-conversie-killers-en-trends.png

Het verbeteren van je conversie begint dus met het weghalen van deze conversie killers.

blog-thumb-conversie-optimalisatie-hoe-doe-je-dat.png

Oké, terug naar conversie-optimalisatie. Waar moet je beginnen en hoe moet je dit doen?

in-5-stappen-naar-de-ideale-klantenreis-tn.jpg

Hoe krijg je nu jouw conversie percentage omhoog?

blog-thumb-info-conversie-optimalisatie.png

Conversie-optimalisatie gaat om het verhogen van het aantal conversies in verhouding tot het aantal bezoekers.