Hoe groot is jouw databestand?

Inmiddels stromen de nieuwe trends en ontwikkelingen voor 2016 bij ons binnen. Welke trends en ontwikkelingen betrekking hebben op jouw online omgeving? Eén ontwikkeling steekt er met kop en schouders bovenuit! Lees je weer mee? 

Laten we maar direct met de deur in huis vallen: het verzamelen van data is interessant, maar wordt in de toekomst nog veel belangrijker. Waarom? Stel dat je de bestelgeschiedenis van je bezoeker kunt achterhalen. Of exact te weten kunt komen welke websites de laatste 24 uur zijn bezocht door je bezoekers? Wanneer databestanden optimaal gekoppeld zijn, zal deze informatie volop beschikbaar komen. Dan krijg je dus de mogelijkheid om je klanten persoonlijk(er) en doelgerichter te benaderen. Zo biedt je een klant die op zoek is naar een lederen bank (en hier vele websites voor heeft bekeken) nooit een stoffen driezitter aan. En je weet, gericht adverteren verhoogt de kans op conversie!

Geld ligt op straat

Het geld ligt op straat! Of eigenlijk: de data wordt door bezoekers achtergelaten op onze websites. Bijna hetzelfde toch? Bezoekers laten weten hoe lang zij op de homepage blijven of hoe zij door het bestelproces gaan. Deze data gebruiken we nu al voor optimalisatie, maar de toekomst belooft dus nog veel meer. Heel veel meer op jouw conversie te verhogen!

Trend

De grootste toenemende trend is de groei van sensoren die data verzamelen. Deze sensoren worden steeds meer toegepast in apparaten voor zowel zakelijk als privégebruik. Kijk naar Volkswagen. Dit automerk heeft een applicatie ontwikkeld die onder meer laat weten hoeveel brandstof er aanwezig is en waar de auto geparkeerd staat. Een grote stap in het verlenen van service én technologie, maar ook in het verzamelen van data.

boozd volgt de nieuwe ontwikkelingen in dataverzamelingen op de voet. Wil je meer weten over dit onderwerp of heb je vragen? Neem contact op