boozd your online journey

Weet jij hoe je de juiste doelgroep moet bereiken?

Naamsbekendheid van website / webshop vergroten kan een zeer lucratieve investering zijn. Wanneer men als eerste jouw domeinnaam in gedachten neemt wanneer er bijvoorbeeld aan een bepaald product of dienst wordt gedacht, dan levert je dit zeker klanten op!

Het vergroten van de naamsbekendheid bestaat niet alleen uit het bereiken van de doelgroep, maar bestaat uit het bereiken van de juiste doelgroep, met de juiste boodschap, op het juiste moment en op het juiste apparaat! Weet je deze vier onderdelen op de juiste wijze tot elkaar te brengen, dan zal dat ongetwijfeld zorgen voor meer omzet en uiteindelijk meer winst.

Zorg voor een online marketing strategie

Maar hoe bereik je de juiste doelgroep? Wat is de juiste boodschap? Wat is het juiste moment? En wat is het juiste apparaat? Dit zijn vragen die middels een goede online marketing strategie kunnen worden bepaald!

Veel online retailers weten niet dat er slechts 10% van de internet gebruikers direct op zoek is naar een specifiek product of dienst. Vrijwel alle internet gebruikers beginnen met oriënteren. Zij beginnen bijvoorbeeld met het op doen van kennis en inspiratie door blog- en kennis artikelen door te lezen, afbeeldingen op Social Media kanalen te bekijken of door vragen te stellen. Zorg je ervoor dat de juiste doelgroep hiervoor niet bij jouw website, klantenservice of Social Media kanaal terecht kan, dan ben je al te laat!

Met het vergroten van de naamsbekendheid wil je voorkomen dat de doelgroep pas bereikt wordt wanneer deze het aankoopproces in gaat, want in principe is het dan al te laat. In 9 van de 10 gevallen zal de doelgroep een, voor hen, bekende webshop boven die van jou verkiezen. Probeer daarom in de online marketing strategie daarom ook altijd de doelgroep zo goed mogelijk te beschrijven in de vorm van persona's en de customer journey in kaart te brengen.

Wij hebben enkele tips die in jouw voordeel kunnen werken om online je naamsbekendheid te vergroten:

 

  • Begin bij de basis: Zorg voor een goede en herkenbare identiteit met een fraaie huisstijl
  • Beschik over een professionele website die gebruik maakt van de laatste technieken, zoekmachine vriendelijk (zodat Google deze kan lezen en indexeren) en eenvoudig te navigeren is voor een optimale gebruiksvriendelijk
  • Plaats relevante content op de webshop, zoals productomschrijvingen, blog artikelen, inspiratie foto's, video's, goede klantenservice en veel gestelde vragen
  • Maak display campagnes aan middels Google AdWords waarmee je gericht op zoek kunt gaan naar de juiste doelgroep. Sla vervolgens alle bezoekers van je website op in een doelgroep lijst, hiermee kun je deze bezoekers op een later tijdstip met de juiste boodschap op het juiste apparaat opnieuw bereiken
  • Ook kun je met zoekcampagnes adverteren in Google via AdWords. Deze vorm wordt pull marketing genoemd en is uitermate geschikt om de juiste doelgroep met specifieke zoektermen te bereiken

 

 

Andere middelen voor het vergroten van de naamsbekendheid

Er bestaan tal van mogelijkheden om de naamsbekendheid te vergroten, maar uiteindelijk draait het er om dat je deze doelgroep ook weet vast te houden. Het vasthouden van de juiste doelgroep realiseer je door een band met ze te creëren. Wil je weten hoe? Neem dan gerust even contact met ons op!

Jouw eigen non-stop marketing team, let's go!


Ontdek de mogelijkheden