Mail ons

Wat is conversie-optimalisatie eigenlijk?

Lees verder

Wat is conversie-optimalisatie eigenlijk blog boozd

De basics

Jouw website heeft ongetwijfeld een doel. Als iemand het doel van jouw website bereikt, noem je dit een conversie. Voor een webshop is dit vaak een bestelling of aankoop, maar het kan net zo goed ook een offerte aanvraag, een inschrijving voor een nieuwsbrief of likes op je Facebook-pagina zijn. Om meer resultaat te behalen met jouw website of webshop zijn er twee dingen heel belangrijk: het aantal bezoekers en het aantal conversies. Conversie-optimalisatie gaat om het verhogen van het aantal conversies in verhouding tot het aantal bezoekers.

 

Conversie vergroten én verbeteren

Oké, nu je weet wat conversie betekent, kun je bepalen wat je conversie-doelstellingen zijn. Misschien denk je nu alleen aan het vergroten van je conversie. Top natuurlijk, maar je kunt je conversie ook verbeteren. Dan wil je eigenlijk dat ze nog meer doen dan alleen een bestelling plaatsen. Je wilt dat je klanten ook goed geïnformeerd zijn, dat ze prettig geholpen worden, dat ze zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief, dat ze bij je terugkomen voor een nieuw product en dat ze je aanbevelen. Het is dus minstens zo interessant om het conversie percentage te vergroten als te verbeteren. Hoe je dat doet? Door de customer journey van jouw ideale klant goed in kaart te brengen!

Martijn Kooij over Conversie optimalisatie

“Conversies komen voor maar liefst 70% via de telefoon. De gemiddelde conversie is 4,13%. Dit is een mix van harde conversies (aanvragen) tot zachte conversies (belangrijke pagina bekijken). Die online klantreis is dus superbelangrijk! Voor veel bedrijven waarmee we met de conversie-optimalisatie aan de slag gaan, krijgen we in korte tijd, grote verschillen voor elkaar. Zonde om dat te laten liggen, toch!”

Visual conversie optimalisatie boozd blog

De customer journey

Hoe vaak ben jij je interesse in een product of dienst verloren als je je online ging oriënteren? Best vaak waarschijnlijk. Want zint de informatie of de uitstraling je niet, dan is de klik op het kruisje rechtsboven snel gemaakt. Ergens in de customer journey besloot jij dus een ander pad te kiezen. Maar waarom verloor je dan de interesse? Dat is de grote vraag! En daarmee kunnen we jou helpen.


70%

Conversies komen voor maar liefst 70% via de telefoon.


Monster blog

Alles over conversie-optimalisatie; van de basics tot 10 killers

Een conversiepercentage van 1% tot 5% op je website. Klinkt niet heel hoog, toch? Want dit betekent dat 95% tot 99% van de bezoekers niet converteert.

Terwijl je er misschien heel wat budget in gestoken hebt om die bezoekers op je website te krijgen. Aargh! Hoe zonde is dat? Dat vinden wij dus ook. Daarom vertellen we je in deze blogserie meer over conversie-optimalisatie en hoe je je conversie een boozd kunt geven! Dit is artikel 1. Hieronder vind je de 4 andere delen!


blog-thumb-conversie-killers-en-trends.png

Het verbeteren van je conversie begint dus met het weghalen van deze conversie killers.

blog-thumb-conversie-optimalisatie-hoe-doe-je-dat.png

Oké, terug naar conversie-optimalisatie. Waar moet je beginnen en hoe moet je dit doen?

blog-thumb-effecten-van-conversie-optimalisatie.png

Conversie-optimalisatie heeft trouwens, naast de hogere conversie, nog een aantal effecten.

in-5-stappen-naar-de-ideale-klantenreis-tn.jpg

Hoe krijg je nu jouw conversie percentage omhoog?