boozd your online journey

BeauVin

In de winkel van BeauVin maakt u op wijngebied een complete wereldreis. Op onze planken vindt u vooral flessen uit de bekende Europese wijnlanden, maar ook parels uit andere continenten: van de Verenigde Staten tot Nieuw-Zeeland, en van Chili tot Zuid-Afrika. Niet alleen in de wijnwinkel in Alkmaar maar ook online.

Introductie

BeauVin is de wijnhandel van vinoloog Gjalt de Vries. Naast de fysieke wijnwinkel in Alkmaar heeft Gjalt ook een webshop op BeauVin.nl. Het aanbod van BeauVin bestaat uit meer dan 700 soorten wijn van over de hele wereld. Zijn missie is om mensen écht te laten proeven wat ze drinken. Zonder dikdoenerij, want dat hebben de wijnen van BeauVin niet nodig.

Briefing

Wijnliefhebbers uit Noord-Holland weten de weg naar zijn winkel wel te vinden, maar Gjalt wil heel Nederland kennis laten maken met de mooiste wijnen. Zijn webwinkel is nu nog bijzaak, maar mag gestaag uitgroeien tot een volwaardig tweede filiaal van BeauVin.

BeauVin

Doelstellingen

  • Bereik van de webshop vergroten
  • Gestage groei van het aantal klanten in de webshop
  • Verhoging van de conversie
  • Inzet op basis van vast budget
‘Ook met een beperkt budget kunnen wij grote verbeteringen aanbrengen in jouw customer journey!’ - Martijn

boozd voor BeauVin

Wij zijn gestart met een focus op Adwords. Zo kregen we snel zicht op meer traffic en waren de conversies goed meetbaar. Na enkele maanden konden we de aandacht en het budget verdelen over Adwords, zoekmachine optimalisatie, conversie verbetering en e-mail marketing.

Webshop

Na een jaar is de webshop uitgegroeid tot een volwaardig tweede filiaal van BeauVin. Klanten weten hun weg te vinden naar de webshop via de online journey. Ze kunnen eenvoudig hun keuze maken uit de honderden prachtige wijnen door de ingebouwde selectiefilters.

Marketing

Op alle vlakken is gewerkt aan de verbinding met (potentiele) klanten. De klant wordt getriggerd door Google Adwords, de webshop komt vaker langs in de feeds van sociale media, de webshop is beter te vinden in de zoekmachines en de e-mail nieuwsbrief krijgt nog elke week nieuws abonnees.

de winkel van BeauVin
Gjalt in de winkel

Omzetgroei

De omzet is toegenomen en de verhouding tussen de kosten & opbrengsten is positief gebleven. Door goed te meten, verzamelen wij continu data waarmee we nog meer inzicht krijgen in de verbeterpunten. Nu de eerste doelen bereikt zijn, ontstaat er ruimte om de trend van groei door te zetten in nog meer traffic, conversie en lagere kosten per conversie. Dit proces is namelijk nooit klaar, het kan altijd beter!

Vast maandbedrag met het online marketing abonnement

Gjalt wilde niet te hard van stapel lopen en had een beperkt budget waarmee wij aan de slag konden. Geen probleem, zo weten we allebei waar we aan toe zijn. Omdat Gjalt ons verder de vrije hand liet, konden wij het budget iedere maand inzetten waar wij het meeste resultaat verwachtten voor BeauVin. Het geeft ons een stukje vrijheid om te kunnen schakelen en onze creatieve & commerciële input te geven. Uiteraard altijd met focus op de doelstellingen van de klant.

Meer informatie over het online marketing abonnement.

Ben jij ook toe aan meer online rendement? Neem dan contact met ons op. Wij staan te popelen om met jouw webshop en online marketing aan de slag te gaan.
Contact

Let's go!

Ben jij ook toe aan meer online rendement? Neem dan contact met ons op. Wij staan te popelen om met jouw online marketing aan de slag te gaan.

Of ga voor jouw eigen marketing team

Kies jouw team

Sam
 
thumb-vzt.png
Verzuimteam

Verdubbeling van de omzet door meer leads te genereren.

Bekijk case

thumb-lbw.png
Lekker Blijven Wonen

Een platform én test van Lekker blijven wonen.
 

Bekijk case

thumb-cases.png
Cases

Ontdek ambities en resultaten in onze projecten.

Alle cases

Jouw eigen non-stop marketing team, let's go!


Ontdek de mogelijkheden