072 - 2010 223

Interparts             

Altijd verbonden

lees verder

interparts altijd verbonden header

Building the brand

Interparts is een bedrijf met een rijke historie in de ICT. Bij de oprichting, zo’n 30 jaar geleden, lag de focus op het leveren van ICT hardware. Maar door de jaren heen is het team van interparts nieuwe wegen ingeslagen en zijn er veel producten en diensten bijgekomen. Sommigen onder een andere bedrijfsnaam.

Connect

interparts werkte vanuit 3 bedrijfsnamen, maar dat zorgde voor onduidelijkheid en onwetendheid onder de klanten. Het resultaat? Klanten hadden hun opslag en back-up bij interparts geregeld, maar namen hun internetverbinding af bij de concurrent. Hier lag een mooie uitdaging: de klanten van interparts duidelijke en complete oplossingen aanbieden.

Emanuel eigenaar - interpart, altijd verbonden

Emanuel, Interparts: “Hosting klanten wisten vaak niet eens dat wij ook internetprovider zijn en andersom. Zonde! Daar lieten we echt kansen liggen, dus dat moest anders.“

Create

De ambitie was duidelijk, de oplossing ook: alle producten en diensten aanbieden vanuit één bedrijf onder één naam met één boodschap. Het complete aanbod helder en toegankelijk maken voor de klant. Deze ambitie vroeg om een rebranding vanaf de basis.

Marco over de case Interparts

Marco: “Als je jouw bedrijf zo wilt aanpassen, dan is het een must om terug te gaan naar de kern. Dan vind je vanzelf de gemeenschappelijke basis van alle producten en diensten. Vanuit dat vertrekpunt kan je weer gaan bouwen. Wij hebben dit proces begeleid en vormgegeven. Zo is het vernieuwde merk interparts ontstaan”.

Wat-jes

Dit hebben wij voor interparts gerealiseerd om een duidelijke oplossing te bieden.

  • Strategische sessie voor de missie & visie, kernwaarden en propositie
  • Nieuw logo
  • Nieuwe website
  • Huisstijl handboek met richtlijnen voor de branding
  • Nieuwe drukwerk bestanden (enveloppen, stickers, visitekaarten en meer)
  • Diverse promotionele uitingen (zoals advertenties)

Het resultaat

Het traject heeft een sterk fundament opgeleverd, met een nieuwe visie en strategie. Het nieuwe merk interparts hebben we opgebouwd vanuit de kernwaarden veilig, duurzaam en persoonlijk verbonden, met als allesomvattende slogan ‘altijd verbonden’. Deze waarden hebben wij vertaald in diverse offline en online marketing uitingen, van website tot autobestickering en van drukwerk tot een bannercampagne. Vanuit deze basis kunnen we samen met interparts verder bouwen aan de marketing om hun klanten complete oplossingen te bieden!

Het logo met de nieuwe pay-off

Het nieuwe logo van interparts

Enkele concepten die we hebben ontworpen. In totaal zijn er zo'n 300 vormen, lettertypes en kleuren gecombineerd.

Concepten van het nieuwe logo van interparts

Diverse uitingen met de nieuwe huisstijl

Vormgeving op de bedrijfsbussen van interparts
Voorbeeld banier interparts
Concept poster interparts
Bovenzijde bus ontwerp

Nieuwe website van interparts

De website van interparts kreeg ook een boozd

Wil jij ook meer eenheid in je uitingen? Of heb je het idee dat je kansen laat liggen?

Wij bellen jou graag terug!

Laat jouw naam en nummer achter en dan bellen wij jou binnen 1 werkdag terug!