EBD Techniek

EBD Techniek is een technisch installatiebedrijf dat al ruim 16 jaar bestaat. Ze zijn gespecialiseerd in Elektrotechniek, Beveiliging en Datanetwerken. EBD biedt haar klanten projecten op maat en verzorgt bij voorkeur het gehele traject: van het ontwerp tot het onderhoud na de oplevering.

Connect

Tijden veranderen, klanten veranderen en diensten veranderen. Daar heeft ieder bedrijf mee te maken. De uitstraling en communicatie moeten in dat geval meegroeien. Bij EBD heeft dit helaas geleid tot een wildgroei aan logo’s, marketing uitingen en diensten. De uitingen missen een gemeenschappelijke basis, er is geen uniforme huisstijl, geen kernboodschap en de samenhang tussen de diensten ontbreekt. Bovendien is de website verouderd. Kortom, dit vraagt om een flinke make-over!

Jorge Beco: “Tijd om eens kritisch naar onszelf te kijken. Wie zijn we, wat doen we en waarom doen we dit? Om van daaruit weer vooruit te kijken!”

Create

Terug naar de basis dus! In een kern-sessie hebben we gekeken waar EBD voor staat en waar ze naar toe willen. Niet alleen de missie & visie zijn geactualiseerd, maar ook de kernwaarden, het dienstenaanbod en de doelgroepen zijn onder de loep genomen. Daarna volgde de uitwerking daarvan in de huisstijl en website. In dit geval was het vastleggen van de huisstijl in een handboek een absolute must.

Marco: “De herkenbaarheid voor de klant moet overeind blijven. We gooien dus niet compleet het roer om, maar zorgen voor een frisse vormgeving die echt van nu is. Bij EBD waren de 3 kleuren en vormen in het logo de meest stabiele factor, dus die hebben we behouden. Maar dan wel in een nieuwe look waar ze weer jaren mee vooruit kunnen”.

Wat-jes

Dit hebben wij voor EBD gerealiseerd om het merk EBD te versterken.

  • Strategische sessie voor de missie & vissie, kernwaarden en propositie
  • Nieuwe pay-off: Betrouwbaar op spanning
  • Nieuwe website
  • Huisstijl handboek met richtlijnen voor de branding
  • Nieuwe drukwerk bestanden (enveloppen, stickers, visitekaarten en meer)

Het resultaat

Met het huisstijl handboek heeft EDB een stevig handvat in handen voor hun marketing uitingen. De richtlijnen voor het gebruik van hun logo en pay-off geven structuur aan alle uitingen. Zo wordt hun uitstraling versterkt. Dit blijkt ook in het nieuwe drukwerk en uiteraard op de vernieuwde website. De website hebben we een make-over gegeven qua techniek, maar ook in stijl en content. Uiteraard met aandacht voor de vindbaarheid, het meten van traffic en de leesbaarheid op alle apparaten: van smartphone tot desktop.

Strategische sessie

Visuale schets van de strategische afspraak met EBD

Vernieuwde visitekaarten in huisstijl

Visitekaarten EBD - rebranding

De huisstijl van EBD omvatte heel veel printwerk, waaronder enveloppen, stickers en kaartjes.

Enveloppen EBD - rebranding

boozd heeft elk aspect ontworpen binnen de richtlijnen van de rebranding.

Niet thuis kaartje EBD - rebranding

De nieuwe website conformn de huisstijl

Homepage nieuwe website EBD

Bij aanvang hebben wij nog enkele rebrand concepten ontworpen. Vanuit de strategie is hiervoor niet gekozen.

logo

Wil jij ook meer eenheid in je uitingen? Of heb je het idee dat je kansen laat liggen?

Afspreken? Graag!

Het is goed om elkaar persoonlijk te spreken en ambities op tafel te leggen. Zo krijg jij een goed beeld van wat wij voor jou kunnen betekenen.

 
Ready? Let's go!