boozd your online journey

Oilily

Sinds 1963 is het Nederlands modemerk Oilily actief op de markt. Met een eigenzinnige stijl en duidelijk "gezicht” had Oilily al snel echte fans. Het merk heeft dan ook een baanbrekende visie: het kind staat centraal in het creatieve proces. Inmiddels heeft Oilily de collectie uitgebreid met een dames, tassen en living collectie en worden de producten over de hele wereld verkocht in meer dan 2.500 winkels.

Briefing

Oilily is niet meer tevreden over het huidige e-commerce platform. Doordat de techniek achterhaald is, verloopt het productieproces niet meer zo soepel.

Doelstellingen

  • Verhogen van de conversie
  • Up-to-date houden van de magazijnen
  • Inzetten van een brede webshop techniek
  • Een koppeling maken met externe marketing kanalen, zoals Google Shopping
  • Actiematig te werk gaan
  • Omzet verhogen
  • Product verrijking makkelijker maken
  • Duidelijke communicatie over de mogelijkheden en vooruitgang

boozd voor Oilily

Een compleet nieuw e-commerce platform in de nieuwste techniek: Magento 2. De webshop heeft meerdere koppelingen en plug-ins én een op maat gemaakte importfunctie om alle artikelen (meer dan 3.000) in de nieuwe webshop te plaatsen.

‘Oilily heeft een sterke basis nodig, die natuurlijk breed ondersteund wordt door de nieuwste techniek.’ - Martijn

Design

Het ontwerp is door het team van Oilily gemaakt. Hierbij heeft Marco geholpen met de vertaling naar een responsive geheel.

Techniek

  • Op maat gemaakte import vanuit het oude systeem
  • Meertalige omgeving voor meer dan 25 landen, in 4 verschillende talen
  • Automatische land herkenning op basis van het IP-adres van de bezoeker
  • Een nieuwe Magento 2 webshop op basis van het bestaande ontwerp, maar dan met een krachtige en sterke basis.
  • Geïntegreerde betaalmodule van MultiSafepay
  • Op maat gemaakte Magento 2 API koppeling met eMark e-mail-marketing
  • Koppeling met Channable: productfeed
  • Geoptimaliseerde techniek en content voor een goede vindbaarheid
  • Integratie van Google Tag Manager en Enhanced E-commerce Tracking
  • Integratie van 3 valuta’s: Euro, Britse Pond en Amerikaanse Dollar
  • Koppeling met externe e-commerce logistiek afhandeling
  • Wasvoorschriften geplaatst bij producten

Interactieve homepage

De homepage moet meteen aanspreken en passen bij waar de klant naar op zoek is. Wij hebben de homepage dynamisch opgebouwd en gepersonaliseerd. Dat betekent dat iedereen bij het eerste bezoek op de webshop kan kiezen voor ‘women’ of ‘girls’. Als dezelfde klant later weer op de homepage komt, is er geen verdeling meer, maar een maximale beleving voor vrouwen of meisjes.

Op de homepage laten we een originele, verrassende boodschap zien met letters die interactief bewegen. De homepage is compleet beheersbaar en versterkt de creativiteit en uitstraling van Oilily met nieuwe techniek zoals Parallax scrolling en de implementatie van een Instagram feed.

 

Let's go!

Ben jij ambiteus en wil jij meer rendement vanuit je website of webshop? Laten wij afspreken om dit verder te bespreken. Kost een uurtje van jouw tijd en levert je direct veel inzichten op. Je kan ons bereiken via 072 - 2010 223.

Neem contact op

Sam

Jouw eigen non-stop marketing team, let's go!


Ontdek de mogelijkheden