Conversie optimalisatie

Goed, beter, best. Wij realiseren met hetzelfde aantal bezoekers een aanzienlijk beter rendement. Zodat jij meer uit jouw website, webshop of webapplicatie kunt halen.

Ontdek hoe

Conversie optimalisatie

Conversie betekent letterlijk omzetting. De omzetting of transformatie van een toevallige bezoeker naar een koper. Maar hoe bereik je dat? Hoe krijg je die bezoeker zo ver dat hij iets koopt, aanvraagt of contact opneemt?

Jouw doel is ons uitgangspunt. Wij:

  • Analyseren, meten en testen het gedrag van jouw bezoekers
  • Filteren de pijnpunten uit jouw website
  • Komen met een resultaatgericht voorstel
  • Zorgen voor meer leads of sales met hetzelfde aantal bezoekers
  • Zien groeipotentie in iedere website
  • Optimaliseren het ontwerp, de content en de techniek
  • Creëren onweerstaanbare call-to-actions om jouw klant te verleiden
Om iets beter te maken hoef je het niet altijd te vernieuwen. Met onze kennis en expertise zorgen wij binnen jouw bestaande kanalen en mogelijkheden voor verbetering in resultaat.

Samenspel

Het verhogen van de conversie is een samenspel tussen het verbeteren van de traffic en het optimaliseren van de conversie. Met andere woorden: we zorgen voor meer relevante bezoekers en sturen hun gedrag zó dat het jou meer oplevert!

Meten is weten

Het is een enorm cliché, maar daarom niet minder waar. Als jij je online business serieus neemt, dan is het belangrijk dat je inzicht krijgt in je conversie. Wij meten, analyseren en brengen in kaart wat er gebeurt. Zodat we constant kunnen bijsturen om jouw ambities waar te maken.

Goed, beter, best.

Wij realiseren met hetzelfde aantal bezoekers een aanzienlijk beter rendement. Zodat jij meer uit jouw website, webshop of webapplicatie kunt halen. Hoe? Dit zijn onze 9 manieren om jouw website te optimaliseren.

1.8% is het gemiddelde conversieratio. Bereken eens wat het jou oplevert als je deze met 1% verhoogt? Interessant!

Scan aanvragen

Succes

Het succes van een website of campagne wordt niet bepaald door het bereik of het aantal bezoekers. Veel belangrijker is wat zij doen en dus wat jouw inspanningen hebben opgeleverd. Is dat niet genoeg? Dan kijken wij hoe we jouw conversie kunnen optimaliseren!

Klaar voor de start?

Met een mooie, nieuwe site ben je er nog niet. Eigenlijk sta je pas aan het begin van het traject! Een website of webshop vergt continu onderhoud. boozd monitort en analyseert wat de klanten op jouw website doen. Haken ze af bij de bestelknop? Doen de actiebuttons (Call to Actions) wat ze moeten doen? We sturen continu bij om jouw doelstellingen te behalen.

Optimalisatie Scan

Benieuwd wat er aan jouw website of webshop verbeterd kan worden? Vraag een Optimalisatie Scan aan. Wij monitoren het gedrag van de bezoekers en inventariseren waar kansen liggen. Dat levert een aantal interessante quick fixes op. Aan de hand van jouw budget en jouw wensen gaan wij daarmee aan de slag. Een klein verschil kan al een groot resultaat opleveren!

Met conversie optimalisatie realiseer je met hetzelfde aantal bezoeken een beter rendement. Oftewel: grote kans dat de winkelmandjes dan wél worden afgerekend.

1. A/B testen

Bij A/B testen onderzoeken we twee varianten. Moet de bestelbutton rood of groen zijn? Welke kop zorgt voor de meeste doorkliks naar een blog of artikel? We kijken welke versie (A of B) het beste resultaat oplevert als het gaat om het conversiedoel: product bestellen, inschrijven nieuwsbrief, klikken op een link of offerte aanvragen. Kleine wijzigingen maken het verschil!

2. Multivariatie Test

Het woord zegt het al: waar de A/B Test één element toetst, doet de Multivariatie Test onderzoek naar meerdere aspecten. Ook bepalen we met deze test welk element de grootste invloed heeft op de conversie.



 

3. Expert Review

Het team van boozd brengt door middel van een Expert Review de verbeterpunten van jouw website in kaart. Wij gebruiken onze ervaring en kennis van alle aspecten om te komen tot een verbeterplan. Kortom: wij geven snel inzicht in knelpunten, ondernemen direct actie en creëren een op maat gemaakte website.
 

4. RLSA

Via Remarketing Lists for Search Advertisement - RLSA - benader je opnieuw en optimaal jouw doelgroep. Je hebt de mogelijkheid om klanten die jouw website al eens bezocht hebben, gericht te benaderen op hun interesses. Heeft iemand jouw pagina met fietsvakanties in Toscane bezocht? Dan verschijnt jouw advertentie meteen als hij weer googled op "vakantie in Italië”.
 

5. Scrollmaps

Scrollen bezoekers door op jouw website? Zo ja, tot waar? Zien bezoekers de belangrijke informatie? boozd geeft antwoord op deze vragen. Wij brengen het scrollgedrag van jouw bezoekers in kaart met Scrollmaps.




 

6. Sales Funnel

Een Sales Funnel is een verkoopstrategie die bezoekers transformeert tot kopers. De bezoeker wordt als het ware naar ‘een trechter’ toe gelokt. Middelen als een goede nieuwsbrief, speciale aanbiedingen en sterke sociale media kanalen veranderen de bezoeker in een koper. Wij brengen in beeld waar jouw bezoekers afhaken en waarom. Zodat we ze uiteindelijk wél tot kopen kunnen verleiden.

7. Enquête

Wil je weten wat jouw klanten vinden? Vraag het ze! Tips en tricks van jouw klant zijn goud waard. Dus start een enquête, stel een vraag via social media, e-mail of de website én gebruik de informatie. Dat wordt zonder twijfel op prijs gesteld.
 

8. Feedback

Staat een bezoeker op het punt om jouw website te verlaten? Of blijft de gevulde winkelmand onbetaald achter? Vraag je bezoeker naar de reden. De informatie die je hiermee vergaart kan je verder helpen. Zo kom je nog dichter bij je doelgroep!
 

9. Chat

De allerbelangrijkste methode: zorg dat je bereikbaar bent! Het liefst 24/7 via alle kanalen. Een chat maakt het contact met je bezoeker makkelijker. Vergeet dan niet zo snel mogelijk te antwoorden: tevreden bezoekers transformeren vaak tot betalende klanten.