Conversie optimalisatie

Zo. Jouw website staat. Het toffe design en de professionele uitstraling trekt veel bezoekers. Toch worden er, ondanks de populariteit van de website, nauwelijks winkelmandjes afgerekend of informatie opgevraagd. Dat is zonde, want op die manier loop je inkomsten mis. Wees gerust, de redding is nabij: conversie optimalisatie door het team van boozd.

"Online succes ontstaat door het realiseren van méér conversies. Conversie optimalisatie maakt dit mogelijk.”

We spreken graag af. Of bel 072-2010 223.



 

Wij zijn boozd

  • Ervaren specialisten op het gebied van conversie optimalisatie
  • Wij beschikken over diverse tools om te analyseren
  • Wij zorgen voor meer leads en sales met hetzelfde aantal bezoekers
  • Wij geven consulten om de groeipotentie te beoordelen
  • Onze werkwijze en de resultaten zijn 100% transparant

Met conversie optimalisatie realiseer je met hetzelfde aantal bezoeken een beter rendement. Oftewel: de winkelmandjes worden op deze manier wél afgerekend. 

Het team van boozd verhoogt jouw rendement op iedere geïnvesteerde euro. Wij filteren de pijnpunten van jouw website en/of webshop. Na inventarisatie presenteren wij een resultaatgericht voorstel. Ben jij tevreden? Dan gaan wij aan de slag met het optimaliseren van jouw website en/of webshop. Het resultaat: verhoging van de omzet, een hogere ROI, een grotere waarde per bezoeker en besparing op het budget. Wij vergroten het vertrouwen van jouw bezoekers door knoppen aan te passen, de prijs anders neer te zetten en jouw USP’s prominent te plaatsen. Het team van boozd realiseert optimalisatie van het ontwerp, content en de techniek. Kortom: wij creëren een onweerstaanbare call-to-action.

Nieuwsgierig naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag een Conversie Optimalisatie Scan aan.

  • 1.8% Gemiddeld conversieratio. Wat bereik jij met 1% meer?
  • 30K Webshops in Nederland. Hoe onderscheid jij je?
  • 2jr Leeftijd van een website. Is die van jou up-to-date?

9 manieren om jouw website te optimaliseren

1. A/B Test

A/B testen is een kwantitatieve onderzoeksmethode voor het vergelijken van twee varianten. Door deze test uit te voeren wordt helder welke versie (A of B) het beste presteert ten opzichte van het conversiedoel: product bestellen, inschrijven nieuwsbrief, klikken op een link of offerte aanvragen. Kleine wijzigingen maken het verschil.

2. Multivariatie Test

Het woord zegt het al: waar bij de A/B Test op één element wordt getest, doet de Multivariatie Test onderzoek naar meerdere elementen. Daarnaast wordt bepaald welk element de grootste invloed heeft op de conversie.

3. Expert Review

Het team van boozd brengt doormiddel van Expert Review de verbeterpunten van jouw website in kaart. Kortom: wij geven snel inzicht in knelpunten, ondernemen direct actie en creëren een op maat gemaakte website.

4. RLSA

Krijg inzicht in de interesses van jouw doelgroep. Op die manier wordt het makkelijker om de website te optimaliseren. Denk aan: aanpassingen in het menu, aantrekkelijke foto’s of het verplaatsten van bepaalde buttons.

5. Scrollmaps

Scrollen bezoekers door op jouw website? Zo ja, tot waar? Zien bezoekers de belangrijke informatie? Het team van boozd geeft antwoord op deze vragen. Wij brengen het scrollgedrag van jouw bezoekers in kaart met Scrollmaps.

6. Sales Funnel

Een Sales Funnel is een verkoopportaal dat bezoekers transformeert tot kopers. De bezoeker wordt als het ware naar ‘een trechter’ toe gelokt. Middelen als een goede nieuwsbrief, speciale aanbiedingen en sterke sociale media kanalen veranderen de bezoeker in een koper. Het team van boozd brengt in beeld waar jouw bezoekers afhaken – en waarom – en welke bezoekers wél klant worden.

7. Enquête

De meest eenvoudige manier om te optimaliseren is het verwerken van de tips en tricks van jouw klant. Start een enquête, stel een vraag via de sociale media kanalen, e-mail of de website én gebruik de informatie. Dat wordt zonder twijfel op prijs gesteld.

8. Feedback

Staat de bezoeker op het punt om jouw website te verlaten? Of blijft de gevulde winkelmand onbetaald achter? Vraag de bezoeker naar zijn of haar mening. Op die manier staat jouw website nog dichterbij de doelgroep, wat zorgt voor conversie optimalisatie.

9. Chat

De allerbelangrijkste methode: bereikbaarheid. Wees – het liefst – 24/7 bereikbaar via alle kanalen. Een chat maakt het contact met de bezoeker makkelijker. Vergeet dan niet zo snel mogelijk te antwoorden: tevreden bezoekers transformeren vaak tot betalende klanten.