072 - 2010 223

Conversie gerichte e-mails

E-mailmarketing is een krachtige en vaak succesvolle methode van marketing op het gebied van conversies. Je kan een relatief hoge conversieratio realiseren ten opzichte van andere online marketing kanalen. Voor veel bedrijven liggen er enorme kansen op het gebied van e-mailmarketing, maar dan moet je wel de lezer van de email kunnen veranderen in een klant.

Het proces tot conversie (... of niet)

Voordat er een conversie gerealiseerd is, wordt er een proces doorlopen. Wanneer dit via e-mail marketing gaat gebeurd dat volgens de volgende stappen.

  • Bericht ontvangen
  • Email openen (.... of niet)
  • Email lezen (.... of niet)
  • Door klikken op 1 of meer items (.... of niet)
  • Conversie (.... of niet)

Er zijn veel momenten waarbij de ontvanger kan afhaken. Aan jou dus de uitdaging om de ontvanger te verleiden om jouw e-mail te openen, te lezen, door te laten klikken en een conversie te laten maken.

Hallo.. Hallooo!! U heeft nog een winkelwagen met spulletjes staan!

Een conversie betekent vaak voor ieder bedrijf iets anders, het is net wat je doelstelling is. Voorbeelden hiervan zijn een afspraak inplannen, formulier invullen, een telefoon gesprek hebben, iets downloaden of iets aanschaffen. Bij een webshop is het laatste vaak van toeppassing. Een veel voorkomende stoorzender in het proces tot conversie is dat bezoekers de winkelwagen verlaat. Er worden dus producten in de winkelwagen geplaatst maar niet afgerekend. Wat nu?

Re-marketing! Dat is de oplossing hiervoor. Breng je mogelijke klanten op de hoogte van het winkelwagentje die nog niet afgerond is of stuur een lijst met producten waarin zij mogelijk geïnteresseerd zijn (gebaseerd op de gevulde winkelwagen).

conversie gerichte emails nieuws boozd

Meten is weten

Meten is weten wordt vaak gezegd. Zeker voor e-mailmarketing is dat belangrijk. Test wat goed werkt met A/B tests om te zien en ervaren wat goed past bij jouw doelgroep. Vinden jouw ontvangers de creativiteit van de e-mail het belangrijkste? Voeg dan leuke (relevante!) bewegende afbeeldingen toe. Gaat het hen vooral om de inhoud van de e-mail? Zorg dan voor een zeer relevante tekst en duidelijke lay-out.

Kijk voor inspiratie voor goede email berichten op https://reallygoodemails.com/

Ps: Mobile first!

Meer dan 40 procent van alle e-mails wordt mobiel geopend en dat percentage neemt alleen maar toe. Zorg er dus voor dat het mail bericht voor mobiel geschikt is.