072 - 2010 223

Grote bedrijven stoppen met het adverteren op YouTube

Bedrijven zoals Disney en Nestlé stoppen met het adverteren op videoplatform YouTube. Dit komt omdat er een netwerk van pedofielen actief zouden zijn op het platform. Dit netwerk heeft het voornamelijk gemunt op de video’s waarin kinderen te zien zijn.

Zo kan je als onschuldige adverteerder dus ongewild en onbewust met jouw reclame boodschap op video's komen waar je niet mee geassocieerd wilt worden. Het zijn uitzonderingen uiteraard die zich voordoen, maar wel iets om over na te denken.

Door verschillende YouTube kanalen werd het netwerk van pedofielen gevonden. Ze ontdekten dat mensen onder schuilnamen seksuele getinte reacties plaatsen. Grote bedrijven stopten gelijk met het adverteren op YouTube. En deze grote bedrijven zijn belangrijk voor YouTube, omdat ze de belangrijkste inkomstenbron voor het bedrijf zijn.

YouTube heeft dan ook snel gereageerd en de richtlijnen aangepast. Ook hebben zij meerdere accounts / kanalen verwijderd. YouTube heeft ook een speciale app ontwikkeld waarop kinderen zonder problemen naar video's kunnen kijken en de mogelijkheid tot reageren uitgezet. Zal dit het probleem oplossen en zullen de grote bedrijven weer gaan adverteren op YouTube?

grote bedrijven stoppen met adverteren op Youtube nieuws boozd